PRAKTISCH

BEREIKBAARHEID

DE LIJN

Onze school is uitstekend gelegen en zowel te voet, met de fiets, als met de auto of het openbaar vervoer perfect bereikbaar. Kom je graag met de bus naar school? klik hier om je route uit te stippelen.

PARKEREN

We beschikken over een eigen parking met kiss-en-ride-zone. Op wandelafstand vind je Merelbeekse centrumparkings.

FIETSROUTE

Popelin Lyceum Merelbeke is heel goed bereikbaar met de fiets. Klik hier om je eigen fietsroute uit te stippelen.

FIETSROUTE

Popelin Lyceum Merelbeke is heel goed bereikbaar met de fiets. Bekijk hier dan ook onze fietsroute's.

SCHOOLBUS

Bij het Popelin Lyceum Merelbeke zorgen we voor een goede bereikbaarheid met de schoolbus.

PARKEREN

Voor de auto zijn er verschillende parkeergelegenheden. Ondtek ze hier.

DE LIJN

Kom je liever met de lijn bus naar school, hier sommen we de bushaltes en nummers op.

SMARTSCHOOL

Als u ouder bent van een leerling, kan u alle informatie omtrent uw kind, zoals lessenroosters, agenda, brieven voor de ouders en examenregelingen, vinden via Smartschool. Gebruik Smartschool zowel op uw smartphone, tablet als computer en volg uw kind op de voet…

DAGINDELING EERSTE GRAAD

In onze school hanteren we twee dagstructuren: voor onze jongste leerlingen(1ste GRAAD) een structuur waarbij er vier lesuren vallen in de voormiddag en drie of vier lesuren in de namiddag, voor onze oudere leerlingen(2de en 3de GRAAD) een structuur met vijf lesuren in de voormiddag en twee of drie in de namiddag. Onze jonge leerlingen (eerste en tweede middelbaar) krijgen zo de kans om apart te pauzeren.

DAGINDELING 2DE EN 3DE GRAAD

LOCKERS

Onze school stelt lockers ter beschikking tegen een kleine bijdrage.

SCHOOLREGLEMENT

Het schoolreglement moet nageleefd worden. Lees deze dan ook aandachtig.

MAALTIJDEN

Bij het Popelin Lyceum Merelbeke kan je zelf je lunchpakket meebrengen, maar ook broodjes bestellen. Je maaltijd opwarmen kan in de microgolfoven die we voor onze leerlingen ter beschikking stellen.

ONKOSTEN

Ontek hier het kostenplaatje en de verschillende mogelijkheden.

MAALTIJDEN

Bij het Popelin Lyceum Merelbeke zorgen we voor zowel koude als warme maaltijdmogelijkheden.

REGLEMENT

Het school reglement moet nageleefd worden. Lees deze dan ook aandachtig.

EXAMENS

Bekijk hier de nieuwe examenroosters.