1 A POP

Specifiek deel

Modules

WAT MAG JE VERWACHTEN?

Via ons oriënterend aanbod willen we jou ruggensteunen om de juiste studiekeuze te maken. In het eerste jaar vormt de studierichting 1 POP de ideale weg om je talenten en ontplooiingsmogelijkheden te ontdekken. Tijdens de reis van vier MODULE-UREN per week maak je kennis met zes modules die je laten proeven van de domeinen ‘MAATSCHAPPIJ & WELZIJN’ en ‘STEM’.

Economie & Ondernemen

Heb je interesse voor de volgende onderwerpen: inkomsten en uitgaven van gezinnen, koopgedrag, ondernemingszin, reclame, invloed van social media....? Dan is deze module zeker iets voor jou!

Express Yourself

We spelen met woorden, leren onze stem en mimiek ontdekken, genieten van het samenspel én zoeken naar een veilig gevoel voor een groep.

Burgerschap

Hier leer je basisvaardigheden om ‘samen te leven’. Leer hoe je in omgang samenwerking kan bevorderen en samen naar alternatieven kan zoeken, zodat je gefundeerd je eigen mening leert vormen.

Life Sciences

Ben jij geboeid door wetenschappen en heb jij zin om in een labo de natuur te onderzoeken? Dan is deze module jouw topper!

Fluxlab Technology
Ontdek de uitdagende toepassingen van ons Fluxlab door te programmeren en aan de slag te gaan met verschillende materialen en de nieuwste technologische snufjes: 3D-printers, lasercutters, 3D-scanners, Virtual Reality, ...

In de tweede en derde graad vind je binnen deze domeinen een uitgebreid aanbod op onze school.

zie ook studieoverzicht

EEN GOEDE VOORBEREIDING OP

Na het eerste jaar POP, kan je doorstromen naar het tweede jaar Maatschappij en Welzijn, Economie en Organisatie, STEM-Wetenschappen of STEM-Technieken.